Anna Gowin znaną szerszej publiczności jako Matka Logopedka.
Góralka z krwi i kości, która z miłości do męża porzuciła Podhale i przeniosła się do Żywca.
Do tańca, różańca i … pracy z językiem.


Dzieci z opóźnionym rozwojem mowy uczy mówić  przez zabawę i pokazuje, jak robić to na co dzień. Swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami w temacie wspierania rozwoju dziecka dzieli się też w internecie jako Matka Logopedka.
Pracuje z dziećmi z wadami wymowy, zaburzeniami przetwarzania słuchowego i z  zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Prowadzi diagnozę i terapię osób dorosłych.

Na pacjenta patrzy holistycznie.  Współpracuje z ortodontami, stomatologami, laryngologami, fizjoterapeutami, CDL  i chirurgami.
Nie przestaje się uczyć i zachwycać logopedią, codziennie ciesząc się z tego, że może robić w życiu to co kocha i przy okazji – pomagać innym.

Co dla nas bardzo ważne – to własnie z Hanią udało się nam uratować dziesiątki karmień piersią i ułatwić nie jedno karmienie butelką.
Dlatego jeśli masz problem z karmieniem niemowlęcia niezależnie od sposobu karmienia, jeśli dziecko odrywa się od piersi czy butelki, jeśli jest niespokojne podczas karmienia a wy jesteście zestresowani na samą myśl o karmieniu maluszka konsultacja z Hanią rozwieje wszelkie wątpliwości.

Doświadczenia z początków pobytu Ani za granicą i pierwsze kroki które tam stawiała, posługując się językiem francuskim, pozwoliły jej wczuć się w rolę osób z zaburzeniami komunikacyjnymi z którymi pracuję. Zrozumiała owarzyszącą im niejednokrotnie frustrację i niemoc w sytuacji kiedy nie są w stanie skomunikować się innymi. Dlatego obecnie terapia logopedyczna nie jest dla Ani szeregiem oddziaływań mających na celu rozwój komunikacji językowej.

W swojej pracy kładzie nacisk na pragmatyczny wymiar komunikacji, dlatego też coraz odważniej sięga po sposoby komunikacji alternatywnej. Łącząc wiedzę glottodydaktyczną w elementami programowania języka stara się jak najlepiej uczyć dzieci komunikowania się z otaczającym ich światem oraz usprawniać ich rozumienie. Rozumienie bowiem zawsze wyprzedza mówienie. Będąc przekonana o tym, że komunikacja ściśle powiązana jest z emocjami, oraz tego, dzieci uczą się języka wyłącznie przez kontakt z żywym człowiekiem jest zdeklarowanym przeciwnikiem wysokich technologii u dzieci poniżej trzeciego roku życia. Doświadczenie zawodowe oraz wiedza autorytetów naukowych pokazały mi, jak drastyczne dla rozwoju mowy mogą być skutki nadmiernego z nich korzystania w wieku wczesnodziecięcym.

Według Ani terapia logopedyczna nie może być oderwana od rzeczywistości w jakiej znajduje się dziecko a rolą terapeuty jest rozbudzenie jego intencji komunikacyjnej.

Ważniejsze kursy i szkolenia:

  • Makaton,
  • Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów w dyslalii obwodowej,
  • Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych, związanych z dysfunkcją przewodu pokarmowego oraz symptomatologią dysfagii- moduł I,
  • Skuteczna terapia dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera,
  • Usłysz w hałasie- zadbaj o słuch nowe aspekty diagnostyki, terapii i edukacji,
  • Diagnoza i terapia wad wymowy,
  • Terapia sensomotoryczna i korekcja dysfunkcji ustno-twarzowych- cześć pierwsza,
  • Wykorzystanie elementów metody verbotonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej,
  • Rozwój mowy w diagnozie i terapii logopedycznej dzieci z rożnymi zaburzeniami,
  • Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się AAC,
  • Rozwój mowy w diagnozie i terapii logopedycznej dzieci z rożnymi zaburzeniami,
  • Metoda Krakowska w pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
  • K-taping,
  • KOZE – Karty Oceny Zachowania i Emocji,
  • KORP- karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego,
  • KOLD – Karty Oceny Logopedycznej Dziecka,
  • Zaburzenia połykania u dzieci i dorosłych – diagnoza, metody terapii,
  • Nadmierne ślinienie- techniki terapeutyczne,
  • Terapia ręki plus,
  • Udział w Konferencji “Słowa Uwięzione w myślach”,
  • Szkolenie dla praktyków Kids’ Skills oraz Jestem z Ciebie dumny!
  • Wprowadzanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób z wieloraką niepełnosprawnością,
  • Udział w konferencji Komunikacja alternatywna AAC,
  • Ocena efektywności porozumiewania się, wyznaczanie celów terapeutycznych, opracowanie sposobów polepszających efektywność porozumiewania się użytkowników AAC (I,II,III).

Najważniejsze kursy i szkolenia:

  • studia podyplomowe surlologopedia
  • studia podyplomowe logopedia z elementami neurologopedii
  • Karty oceny logopedycznej dziecka-KOLD-diagnoza dzieci w wieku od 1 miesiąca życia do ukończenia 9 roku życia, ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy dziecka,
  • Karty oceny słuchu fonemowego-KOSF-test do badania słuchu fonemowego u dzieci w wieku od trzech do siedmiu i pół lat. Ocena prawidłowego i zaburzonego słuchu fonemowego dziecka.
  • Warsztaty z projektowaniem terapii słuchu fonemowego
  • zaburzenia karmienia. Diagnoza neurologpedyczna
  • Zaburzenia połykania u dzieci i dorosłych-diagnoza, metody terapii
  • Zaburzenia przetwarzania słuchowego
  • Metoda werbotonalna w terapii logopedycznej
  • Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno-motorycznym
  • Terapia ręki i stopy I i II stopnia
  • Elastyczny terapeutyczny taping w logopedii
  • AAC- wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się
  • Badania słuchu dla logopedów
  • Niemowlak u logopedy
  • Nie patrzy,nie słucha- trening bazowych umiejętności komunikacyjnych
  • Terapia logopedyczna małego dziecka z autyzmem
  • Diagnoza i terapia miofunckjonalna
  • Manualne stymulacje traktu ustno-twarzowego
  • Manupiluacje ustno-krzyżowe. Techniki usprawniające narządy mowy
  • Terapia dziecięcej aprakcji mowy

Nasi specjaliści
podczas pracy

Drodzy pacjenci,
Razem z nami tworzycie Gniazdo – dziękujemy
za zaufanie i wsparcie.