
Logopedia i Neurologopedia
Anna Gowin
Z wykształcenia jest m.in. logopedą i nauczycielem. Odkąd sama została mamą, zaczęła pogłębiać wiedzę temacie pracy z niemowlętami. Zdiagnozuje skrócone wędzidełka, przygotuje dziecko i rodzica do zabiegu, a po nim – usprawni zaburzoną pracę mięśni.
Pomoże wybrać odpowiedni gryzak, butelkę, kubek, smoczek, oceni gotowość i postęp przy rozszerzaniu diety, usprawni pracę i pozycję warg, języka oraz żuchwy.
Anna Gowin znaną szerszej publiczności jako Matka Logopedka.
Góralka z krwi i kości, która z miłości do męża porzuciła Podhale i przeniosła się do Żywca.
Do tańca, różańca i … pracy z językiem.
Dzieci z opóźnionym rozwojem mowy uczy mówić przez zabawę i pokazuje, jak robić to na co dzień. Swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami w temacie wspierania rozwoju dziecka dzieli się też w internecie jako Matka Logopedka.
Pracuje z dziećmi z wadami wymowy, zaburzeniami przetwarzania słuchowego i z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Prowadzi diagnozę i terapię osób dorosłych.
Na pacjenta patrzy holistycznie. Współpracuje z ortodontami, stomatologami, laryngologami, fizjoterapeutami, CDL i chirurgami.
Nie przestaje się uczyć i zachwycać logopedią, codziennie ciesząc się z tego, że może robić w życiu to co kocha i przy okazji – pomagać innym.
Co dla nas bardzo ważne – to własnie z Hanią udało się nam uratować dziesiątki karmień piersią i ułatwić nie jedno karmienie butelką.
Dlatego jeśli masz problem z karmieniem niemowlęcia niezależnie od sposobu karmienia, jeśli dziecko odrywa się od piersi czy butelki, jeśli jest niespokojne podczas karmienia a wy jesteście zestresowani na samą myśl o karmieniu maluszka konsultacja z Hanią rozwieje wszelkie wątpliwości.

Logopedia i Neurologopedia
Anna Szkotak
Magister, neurologopeda. związana z projektem Latająca Poradnia, który skierowany jest dla dzieci z polskojęzycznych rodzin, mieszkających za granicami kraju nie mającymi dostępu do polskojęzycznych specjalistów.
Doświadczenia z początków pobytu Ani za granicą i pierwsze kroki które tam stawiała, posługując się językiem francuskim, pozwoliły jej wczuć się w rolę osób z zaburzeniami komunikacyjnymi z którymi pracuję. Zrozumiała owarzyszącą im niejednokrotnie frustrację i niemoc w sytuacji kiedy nie są w stanie skomunikować się innymi. Dlatego obecnie terapia logopedyczna nie jest dla Ani szeregiem oddziaływań mających na celu rozwój komunikacji językowej.
W swojej pracy kładzie nacisk na pragmatyczny wymiar komunikacji, dlatego też coraz odważniej sięga po sposoby komunikacji alternatywnej. Łącząc wiedzę glottodydaktyczną w elementami programowania języka stara się jak najlepiej uczyć dzieci komunikowania się z otaczającym ich światem oraz usprawniać ich rozumienie. Rozumienie bowiem zawsze wyprzedza mówienie. Będąc przekonana o tym, że komunikacja ściśle powiązana jest z emocjami, oraz tego, dzieci uczą się języka wyłącznie przez kontakt z żywym człowiekiem jest zdeklarowanym przeciwnikiem wysokich technologii u dzieci poniżej trzeciego roku życia. Doświadczenie zawodowe oraz wiedza autorytetów naukowych pokazały mi, jak drastyczne dla rozwoju mowy mogą być skutki nadmiernego z nich korzystania w wieku wczesnodziecięcym.
Według Ani terapia logopedyczna nie może być oderwana od rzeczywistości w jakiej znajduje się dziecko a rolą terapeuty jest rozbudzenie jego intencji komunikacyjnej.

Logopedia i Neurologopedia
Magdalena Lach
Absolwenta Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie na kierunkach Pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej i neurologopedii oraz Wyższej Szkoła Humanitas w zakresie Wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Ważniejsze kursy i szkolenia:
- Makaton,
- Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów w dyslalii obwodowej,
- Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych, związanych z dysfunkcją przewodu pokarmowego oraz symptomatologią dysfagii- moduł I,
- Skuteczna terapia dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera,
- Usłysz w hałasie- zadbaj o słuch nowe aspekty diagnostyki, terapii i edukacji,
- Diagnoza i terapia wad wymowy,
- Terapia sensomotoryczna i korekcja dysfunkcji ustno-twarzowych- cześć pierwsza,
- Wykorzystanie elementów metody verbotonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej,
- Rozwój mowy w diagnozie i terapii logopedycznej dzieci z rożnymi zaburzeniami,
- Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się AAC,
- Rozwój mowy w diagnozie i terapii logopedycznej dzieci z rożnymi zaburzeniami,
- Metoda Krakowska w pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
- K-taping,
- KOZE – Karty Oceny Zachowania i Emocji,
- KORP- karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego,
- KOLD – Karty Oceny Logopedycznej Dziecka,
- Zaburzenia połykania u dzieci i dorosłych – diagnoza, metody terapii,
- Nadmierne ślinienie- techniki terapeutyczne,
- Terapia ręki plus,
- Udział w Konferencji “Słowa Uwięzione w myślach”,
- Szkolenie dla praktyków Kids’ Skills oraz Jestem z Ciebie dumny!
- Wprowadzanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób z wieloraką niepełnosprawnością,
- Udział w konferencji Komunikacja alternatywna AAC,
- Ocena efektywności porozumiewania się, wyznaczanie celów terapeutycznych, opracowanie sposobów polepszających efektywność porozumiewania się użytkowników AAC (I,II,III).

Logopedia i Neurologopedia
Marta Kupczak
Magister filologii polskiej. Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie, Wyższej Szkoły Administracji w Bielsku-Białej i Wyższej Szkoły Kształcenia Zawodowego, w trakcie studiów podyplomowych z neurologopedii.
Najważniejsze kursy i szkolenia:
- studia podyplomowe surlologopedia
- studia podyplomowe logopedia z elementami neurologopedii
- Karty oceny logopedycznej dziecka-KOLD-diagnoza dzieci w wieku od 1 miesiąca życia do ukończenia 9 roku życia, ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy dziecka,
- Karty oceny słuchu fonemowego-KOSF-test do badania słuchu fonemowego u dzieci w wieku od trzech do siedmiu i pół lat. Ocena prawidłowego i zaburzonego słuchu fonemowego dziecka.
- Warsztaty z projektowaniem terapii słuchu fonemowego
- zaburzenia karmienia. Diagnoza neurologpedyczna
- Zaburzenia połykania u dzieci i dorosłych-diagnoza, metody terapii
- Zaburzenia przetwarzania słuchowego
- Metoda werbotonalna w terapii logopedycznej
- Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno-motorycznym
- Terapia ręki i stopy I i II stopnia
- Elastyczny terapeutyczny taping w logopedii
- AAC- wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się
- Badania słuchu dla logopedów
- Niemowlak u logopedy
- Nie patrzy,nie słucha- trening bazowych umiejętności komunikacyjnych
- Terapia logopedyczna małego dziecka z autyzmem
- Diagnoza i terapia miofunckjonalna
- Manualne stymulacje traktu ustno-twarzowego
- Manupiluacje ustno-krzyżowe. Techniki usprawniające narządy mowy
- Terapia dziecięcej aprakcji mowy