Każde dziecko to wyjątkowa historia, pełna wyzwań i pięknych momentów, gdy udaje się przełamać kolejną barierę. Tworzy przestrzeń, w której dzieci mogą rozwijać swoje umiejętności, budować pewność siebie i uczyć się funkcjonowania w otaczającym je świecie.

Przestrzeń Patrycji to trzy sale dostosowane do Integracji Sensorycznej- przestrzeń pełna specjalistycznego sprzętu, który pomaga dzieciom ze spektrum autyzmu i zaburzeniami sensorycznymi rozwijać umiejętności motoryczne, równowagę oraz koordynację. Każdy element ma swoje konkretne zastosowanie i wspiera terapię w dostosowany do dziecka sposób.

Patrycja pracuje z dziećmi w wieku od niemowlęcego do 12 roku życia. Biegle posługuje się językiem angielskim, prowadzi również diagnozy i terapie z dziećmi zamieszkującymi całą Europę.

Najważniejsze kursy i szkolenia:

  • Neurobiologiczne podstawy Integracji Sensorycznej w wymiarze 48 godzin zajęć teoretycznych i ćwiczeń praktycznych,
  • Diagnosta Testów Południowo-Kalifornijskich,
  • Diagnosta w zakresie Baterii Polskich Standaryzowanych Testów Integracji Sensorycznej,
  • Terapeuta ręki,
  • EEG Biofeedback,
  • Ontogeneza motoryczna w I roku życia,
  • Ontogeneza po ontogenezie, cz.I,
  • Kontakt wzrokowy z rozwojem psychomotorycznym cz. 1 i 2,
  • Idiopatyczny chód na palcach,
  • Czworakowanie – fizjologia, patologia – dokładna analiza,
  • Zaburzenia słuchu u dzieci w konteście pracy terapeuty Integracji Sensorycznej. Metody diagnozy i terapii.
  • Trener Treningu umiejętności społecznych (TUS) – terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu,
  • Terapia dziecka z autyzmem,
  • Terapia taktylna w pracy terapeuty integracji sensorycznej z dziećmi w spektrum autyzmu,
  • Całościowe podejście do terapii małego dziecka,
  • Dieta sensoryczna – jej znaczenie i konstrukcja,
  • Sensoryczne strategie w zakresie karmienia,
  • Niezgrane dziecko”- elementy integracji sensorycznej w pracy nauczyciela cz.1,
  • Motoryczna terapia jedzenia,
  • Sensoplastyka,
  • Koordynator projektów w latach 2019-2022 POWER Międzynarodowa
  • mobilność kadry edukacyjnej- „Międzynarodowa wymiana
  • doświadczeń jako cenne źródło wiedzy w procesie podnoszenia
  • jakości kształcenia” i Erasmus+ – Walia, Estonia, Finlandia, Niemcy, Litwa, Belgia.
  • „Kodowanie na dywanie” -job shadowing w Hiszpanii,
  • kodowanie na dywanie,
  • Bumbumkowe poruszanki, czyli rozwijające zabawy dla dzieci,
  • Learner-centered teaching,
  • Logopedyczny kogel-mogel-zbiór zabaw logopedycznych i logorytmicznych rozwijających mowę dziecka w wieku przedszkolnym,
  • Wsparcie całościowego rozwoju dziecka. Cel, zadanie i wyzwanie współczesnej edukacji,
  • Bumbumkowe nauczanki- program wieloaspektowego wspierania rozwoju dzieci poprzez ruch i muzykę – muzyka-ruch-rozwój,
  • Niezgrane dziecko- elementy integracji sensorycznej w pracy nauczyciela cz.1,
  • Making up for the missing bits,
  • Strategia Thinking skills.

W naszych salach można znaleźć:

  • huśtawki terapeutyczne – wspomagają równowagę, koordynację ruchową i czucie głębokie. Mają różne formy, np. platformy, hamaki czy huśtawki „kokon”,
  • basen z kulkami – pomaga w stymulacji dotykowej i proprioceptywnej, dając dzieciom poczucie bezpieczeństwa,
  • ścieżki sensoryczne– wykonane z różnych faktur i materiałów, rozwijają percepcję dotykową stóp oraz równowagę,
  • tunel sensoryczny– zachęca do ruchu, rozwija świadomość ciała i orientację przestrzenną,
  • trampolina– pomaga w regulacji napięcia mięśniowego i dostarcza bodźców ruchowych.
  • drabinki, ścianki wspinaczkowe i liny – wspierają rozwój motoryki dużej, siły mięśniowej i koordynacji,
  • deski równoważne i piłki rehabilitacyjne– pomagają dzieciom ćwiczyć balans i koordynację ciała,
  • kołderki obciążeniowe i wałki sensoryczne– wspomagają czucie głębokie i pomagają dzieciom się wyciszyć,
  • tablice manipulacyjne i przedmioty do stymulacji dotykowej – rozwijają sprawność manualną i wrażliwość sensoryczną dłoni.
  • sala doświadczania świata, w której każdy z tych sprzętów jest dostosowany do indywidualnych potrzeb dziecka, pomagając mu lepiej funkcjonować w codziennym życiu i oswajać bodźce, które mogą być dla niego wyzwaniem.

Najważniejsze kursy i szkolenia:

  • Sensoraki. Jak wspierać rozwój Integracji Sensorycznej u dzieci?
  • Plastyka sensoryczna jako nowoczesna metoda pracy z dzieckiem.
  • Asystent nauczyciela w przedszkolu.
  • Integracja Sensoryczna w pracy z dziećmi: ćwiczenia wspierające rozwój zmysłów, motoryki i niwelowanie zaburzeń rozwojowych,
  • Polisensoryczna zabawa- recepta na harmonijny rozwój dziecka,
  • Udział w ogólnopolskiej konferencji Warsztatowej – Metody wspomagające terapię SI jako odpowiedź na największe wyzwania terapeutyczne. Holistyczne spojrzenie na zaburzenia Integracji Sensorycznej.

Najważniejsze kursy i szkolenia:

  • Terapia Integracji Sensorycznej kurs  prowadzony przez Niepubliczną Placówkę Zabawa Inspirująca rozwój
  • Terapia NeuroTaktylna MNRI
  • Od zaburzeń samoregulacji do diagnozy SI małego dziecka
  • Ontogeneza motoryczna z odruchami w pierwszym roku życia, część I i II
  • Integracja bilateralna, program szkolny
  • Podstawy ortoptyki
  • Integracja sensoryczna w praktyce – sensomotoryczne zabawy aktywizujące zmysły
  • Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia – diagnoza, terapia, masaż
  • Sensoplastyka

Nasi specjaliści
podczas pracy

Drodzy pacjenci,
Razem z nami tworzycie Gniazdo – dziękujemy
za zaufanie i wsparcie.