Oferta

Dostępne metody wykonywane
przez certyfikowanych terapeutów:

  • metoda wg Vojty,
  • metoda NDT Bobath,
  • PNF,
  • globalna terapia stopy,
  • trójpłaszczyznowa manualna terapia wad stóp,
  • kinesiotaping,
  • elastyczny terapeutyczny taping w pediatrii,
  • zastosowanie technik powięziowych w pediatrii,
  • terapia neurorozwojowa niemowląt i dzieci z zaburzeniami neurologicznymi,
  • diagnostyka metodą Prechtla,
  • terapia wad postawy,
  • terapia tkanek miękkich.

Diagnostyka i terapia SI:

  • huśtawki terapeutyczne – wspomagają równowagę, koordynację ruchową i czucie głębokie. Mają różne formy, np. platformy, hamaki czy huśtawki „kokon”,
  • basen z kulkami – pomaga w stymulacji dotykowej i proprioceptywnej, dając dzieciom poczucie bezpieczeństwa,
  • ścieżki sensoryczne– wykonane z różnych faktur i materiałów, rozwijają percepcję dotykową stóp oraz równowagę,
  • tunel sensoryczny– zachęca do ruchu, rozwija świadomość ciała i orientację przestrzenną,
  • trampolina– pomaga w regulacji napięcia mięśniowego i dostarcza bodźców ruchowych.
  • drabinki, ścianki wspinaczkowe i liny – wspierają rozwój motoryki dużej, siły mięśniowej i koordynacji,
  • deski równoważne i piłki rehabilitacyjne– pomagają dzieciom ćwiczyć balans i koordynację ciała,
  • kołderki obciążeniowe i wałki sensoryczne– wspomagają czucie głębokie i pomagają dzieciom się wyciszyć,
  • tablice manipulacyjne i przedmioty do stymulacji dotykowej – rozwijają sprawność manualną i wrażliwość sensoryczną dłoni.
  • sala doświadczania świata, w której każdy z tych sprzętów jest dostosowany do indywidualnych potrzeb dziecka, pomagając mu lepiej funkcjonować w codziennym życiu i oswajać bodźce, które mogą być dla niego wyzwaniem.
  • komunikacja alternatywna dla dzieci niemówiących z różnych przyczyn,
  • terapia komunikacji dzieci z autyzmem,
  • badanie przetwarzania słuchowego baterią testów neuroflow,
  • trening słuchowy neuroflow,
  • terapia dyslalii,
  • terapia opóźnionego rozwoju mowy,
  • diagnoza i przygotowanie okołozabiegowe skróconych wędzidełek,
  • terapia miofunkcjonalna.
  • diagnostyka i terapia wg Cyriaxa,
  • terapia manualna,
  • kinesiotaping,
  • technika Fascial Distortion Model,
  • technika Terapii Czaszkowo- Krzyżowej,
  • pinoterapia,
  • techniki manualne i mięśniowo-powięziowe w obrębie miednicy,
  • technika osteopatyczna,
  • manipulacje krótkodźwigniowe HVLA,
  • globalna terapia stopy,
  • technika Frsc.

ortopedycznymi, m.in. z:

  • problemami bólowymi,
  • ograniczeniami ruchu,
  • bliznami,
  • po zabiegach chirurgicznych,
  • po urazach.

po porodzie / pacjentki uroginekologiczne, m.in.:

  • z nietrzymaniem moczu,
  • z rozejściem m. prostego brzucha,
  • z bolesnymi stosunkami,
  • z endometriozą,
  • z bolesnymi miesiączkami.

neurolgicznymi, m.in.:

  • po udarze,
  • z chorobą Parkinsona,
  • ze stwardnieniem rozsianym,
  • z MPD.

W trakcie terapii szczególna uwaga zwracana jest na ograniczenia ruchomości stawów i tkanek, blizny, zastoje płynowe, brak siły lub nadmierne napięcie mięśni.

  • konsultacja psychologiczna,
  • sesja diagnostyczno – terapeutyczna,
  • terapia par,
  • wczesna stymulacja rozwoju dziecka.
  • liczne publikacje i badania pokazują, że to właśnie Inteligencja Emocjonalna odgrywa znaczącą rolę w życiu człowieka, a co za tym idzie, pomaga lepiej poradzić sobie w różnych, nierzadko trudnych sytuacjach życiowych,

Podczas zajęć, które odbywają się w małej grupie (2-6 osób), uczestnik nabywa szereg umiejętności:

  • rozpoznawanie emocji u siebie i innych, podawanie przyczyn ich występowania,
  • panowanie nad emocjami i wyrażanie ich w sposób akceptowany społecznie,
  • przestrzeganie norm społecznych,
  • nawiązywanie pozytywnych relacji rówieśniczych,
  • współpraca w grupie,
  • rozumienie siebie i innych ludzi,
  • wzmocnienie poczucia własnej wartości,
  • umiejętność wyrażania siebie i własnego zdania,
  • asertywność,
  • radzenie sobie z trudnymi sytuacjami.

Podczas ćwiczeń i zadań pracujemy również nad procesami poznawczymi u dziecka:

  • pamięcią,
  • uwagą,
  • myśleniem,
  • zmysłami,
  • odwzorowywaniem,
  • naśladowaniem.

Przedziały wiekowe:

  • grupa I – 4-6 lat
  • grupa II – 7-9 lat
  • grupa III – 10-12 lat
  • grupa IV – 13-16 lat

Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego to nowoczesne, standaryzowane i normalizowane narzędzie diagnostyczne służące do kompleksowej oceny rozwoju dziecka, w wieku od 1. miesiąca do ukończenia 9. roku życia. KORP bada rozwój ruchowy dziecka, motorykę, percepcję, sferę poznawczą, emocjonalno-społeczną, samodzielność, komunikowanie się i mowę oraz umiejętności będące podstawą uczenia się. Test jest tak skonstruowany, by dokonać oceny wszystkich ważnych sfer i aspektów rozwoju psychoruchowego dziecka, a szczególnie tych, które są uznane za znaczące dla jego powodzenia w życiu społecznym i edukacji.

KORP pozwala określić, na jakim etapie rozwojowym rozwinięte są poszczególne sfery, czy badane dziecko rozwija się harmonijnie oraz zgodnie z oczekiwaniami rozwojowymi określonymi w ramach każdego przedziału wiekowego. Tym samym, badanie testem umożliwia wykrycie ewentualnych opóźnień, dysharmonii i nieprawidłowości rozwoju.

Diagnoza testem KORP pokazuje jak powinna przebiegać terapia dziecka, na jakich deficytach należy się skoncentrować. Dzięki odpowiednim programom terapii nie tylko Terapeuta ale także Rodzic dostaje informację na jakich sferach rozwoju należy się skoncentrować.

Diagnoza testem KORP w naszej placówce odbywa się podczas dwóch 1-godzinnych spotkań. Badanie przeprowadza wykwalifikowany specjalista, posiadający odpowiedni certyfikat. Po badaniu rodzic/opiekun otrzymuje opinię wraz z zaleceniami.

Karty Oceny Zachowania i Emocji pozwalają na ocenę i opis nieprawidłowości w zachowaniu i reakcjach emocjonalnych dziecka od 1 miesiąca życia do końca 15 roku życia. Są narzędziem pozwalającym na wykrycie niepokojących objawów w zachowaniu i reakcjach emocjonalnych dziecka. Informacje zebrane przy pomocy kwestionariusza ułatwiają opracowanie opisowej opinii psychopedagogicznej, postawienie wstępnej diagnozy poprzez przyporządkowanie objawów do określonych syndromów zaburzeń, skierowanie dziecka do dalszej diagnostyki, a także konsultowanie się z innymi specjalistami.  Karty oceny zachowania i emocji KOZE są samodzielnym narzędziem, ale są również propozycją pogłębionej diagnozy psychopedagogicznej wykrytych zaburzeń i nieprawidłowości w rozwoju zdiagnozowanych za pomocą Kart Oceny Rozwoju Psychoruchowego KORP w sferach: emocjonalno-społecznej i funkcji behawioralnych, a także jakościowych nieprawidłowości w zachowaniu opisanych w Karcie Obserwacji.

CDI 2 jest kwestionariuszem, który służy do pomiaru objawów depresji u dzieci i młodzieży. Diagnoza obejmuje komplet narzędzi diagnostycznych, które zapewniają wszechstronną ocenę symptomów depresji u dzieci w wieku od 7 do 18 lat. CDI 2 umożliwia opis dziecka z trzech różnych perspektyw: komplet obejmuje pełną i skróconą wersję kwestionariusza samopisu, wersję dla rodziców (lub innych opiekunów) i wersję dla nauczycieli.

Każde zajęcia prowadzimy z troską,
łącząc profesjonalizm, pasję
i zaangażowanie, by wspierać rozwój
Twojego dziecka.