Fizjoterapeuci dziecięcy

ANNA SERMET

Ania jest certyfikowanym terapeutą metody Vojty. Z dziećmi pracuje od 13 lat z krótką przerwą na macierzyństwo. Zarówno w życiu prywatnym (matka bliźniaków), jak i zawodowym (współzałożyciel GNIAZDA), nie boi się wyzwań. Podejmuje się pracy z wymagającymi pacjentami i wraz z ich rodzicami odnosi ogromne sukcesy. Uczy się każdego dnia od swoich kolegów, od swoich pacjentów, od swoich dzieci. Szkoli się regularnie by nasi pacjenci byli otoczeni specjalistyczną opieką zgodną z najnowszymi doniesieniami medycyny.

Wybrane kursy i szkolenia:

  • MŁODSZY DIAGNOSTA reakcji psychoruchowych DNAJSPediatric,
  • Zastosowanie kinezjologii rozwojowej wg Vojty u niemowląt, dzieci i młodzieży z zaburzeniami ruchowymi,
  • Kontakt wzrokowy w I roku życia, część B stopień I,
  • Szkoła osteopatii pediatrycznej moduł II THE HEART – LUNG CONNECTION,
  • Szkoła osteopatii pediatrycznej moduł I EMBRYOLOGY AND THE PRIMARY RESPIRATORY,
  • Idiopatyczny chód na palcach,
  • Kontakt wzrokowy w I roku życia, część A stopień I,
  • Wrażliwe niemowlę a symptomy sensoryczne sensibaby,
  • Moje dziecko nie siedzi,
  • Stawy biodrowe ortopedycznie i terapeutycznie,
  • Stawiam na stopy,
  • Globalna terapia stopy,
  • Elektrostymulacja w logopedii- innowacyjna metoda elektrostymulacji wewnętrznej i zewnętrznej,
  • Zastosowanie technik powięziowych w pediatrii,
  • Zaburzenia przepony w reedukacji funkcji oddechowych,
  • Sterowanie głową w odruchowej lokomocji,
  • Wczesne wykrywanie zaburzeń autystycznych,
  • Komunikacja interpersonalna,
  • ETT – PED Elastyczny Terapeutyczny Taping w Pediatrii,
  • Ocena i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka – nowe trendy w diagnostyce i terapii,
  • Nowoczesne metody w profilaktyce przeciwodleżynowej w leczeniu istniejących odleżyn,
  • Kompleksowa stymulacja rozwoju dzieci z zaburzeniami, funkcji Ośrodkowego Układu Nerwowego – terapia neurorozwojowa we współczesnej praktyce klinicznej,
  • Wykorzystanie metody V. Vojty w pracy nad stabilizacją ciała dziecka,
  • Agresja i autoagresja osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi,
  • Terapia Metodą Vojty w zastosowaniu u dzieci ze skoliozą i wadami postawy,
  • Zniekształcenia statyczne ciała u dzieci i młodzieży,
  • Neurofizjologiczne podstawy procesów integracji sensomotorycznej,

 

JOANNA SZRUBA

Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. Od zawsze pasjonuje się fizjoterapią dziecięcą. Ciągle poszerza swoją wiedzę na licznych kursach i szkoleniach, a w pracy kieruję się słowami, że Pacjent to coś więcej niż terapia, to wnikliwa analiza dlaczego dziecko tym pacjentem się stało. Swoją terapie stara się prowadzić tak, by mogło być znów tylko dzieckiem – nie pacjentem.
Opiera się w głównej mierze na prawidłowej ontogenezie, a co za tym idzie- skrupulatnej diagnostyce, a w razie konieczności stymulacji rozwoju w tym kontaktu wzrokowego. DNAJSPediatrics umożliwia Joannie dokładną diagnostykę i analizę opartą na doniesieniach naukowych. To podstawa odpowiedniego doboru narzędzi fizjoterapeutycznych koniecznych do leczenia pacjentów i oceny skuteczności naszych działań.

Wybrane kursy i szkolenia:

  • MŁODSZY DIAGNOSTA reakcji psychoruchowych DNAJSPediatric,
  • NDT-Bobath,
  • NDT-Bobath Baby,
  • Podstawowe ćwiczenia oporowe i równoważne z zastosowaniem przyborów Thera Band,
  • Pediatria dla fizjoterapeutów,
  • Neurorozwojowa diagnoza i terapia dzieci z lekkimi zaburzeniami sensorycznymi i postualno motorycznymi, (zaburzenia mechanizmu antygrawitacyjnego),
  • Kurs I stopnia terapii czaszkowo-krzyżowej,
  • Wrażliwe niemowlę a symptomy sensoryczne,
  • Moje dziecko nie siedzi,
  • Wybrane tematy z fizjoterapii pediatrycznej, integracja sensoryczna,
  • Warsztaty “Asymetria”,
  • Warsztaty “Wcześniak”,
  • Opieka, stymulacja i terapia rozwojowa w oddziałach neonatologicznych,
  • Stawiam na stopy,
  • Stawy biodrowe ortopedyczne i terapeutyczne,
  • Koncepcja NDT-Bobath w terapii dzieci z M.P.DZ.,
  • Terapia czaszkowo-krzyżowa,
  • Wieloprofilowe podejście do budowania kontroli motorycznej i kontroli postawy u dzieci,
  • Sensoryczne strategie w zakresie karmienia,
  • Podstawy integracji sensorycznej, rozwój motoryczny noworodka,
  • Diagnostyka metodą Prechtla,
  • Trójpłaszczynowa terapia manualna wad stóp u dzieci na podstawach neurofizjologicznych,
  • Terapia Integracji Sensorycznej Ayres SIAT, Pedagogiki Integracyjno-Sensorycznej SIPad,
  • Masaż Shantala,
  • Globalna terapia stopy,
  • Wrażliwe niemowlę a symptomy sensoryczne SensiBaby,
  • Idiopatyczny chód na palcach,
  • Rozwój ontogenetyczny dziecka w I i II kwartale życia w odniesieniu do analizy i oceny pacjentów,
  • Ontogeneza motoryczna w I roku życia (0-12) z odruchami.
  • Kontakt wzrokowy w I roku życia, część A stopień I,
  • Kontakt wzrokowy w I roku życia, część B stopień I.

 

KAROLINA GOLONEK

Tytuł magistra fizjoterapii uzyskała w 2015 roku na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach, ale już rok wcześniej podjęła wolontariat w Ośrodku Rehabilitacyjno- Wychowawczym dla Dzieci Niepełnosprawnych w Jaworznie . Ukończyła wiele kursów i szkoleń, w tym m.in. dwustopniowe szkolenie z zakresu kinesiotapingu, kurs specjalistyczny „Fizjoterapia dziecka ryzyka”, kurs podstawowy PNF, szkolenie „Syndrom Kiss”, szkolenie „Zastosowanie Technik Powięziowych w Pediatrii”, kurs „Diagnoza i terapia neurorozwojowa niemowląt i dzieci z zaburzeniami neurologicznymi”, kurs „Globalna terapia stopy” oraz „Zastosowanie kinezjologii rozwojowej wg Vojty u niemowląt, dzieci, młodzieży z zaburzeniami ruchowymi”. 

Wybrane kursy i szkolenia:

  • Zastosowanie kinezjologii rozwojowej według Vojty u niemowląt, dzieci, młodzieży z zaburzeniami ruchowymi,
  • Moje dziecko nie siedzi,
  • PNF 1 i 2,
  • Diagnoza i terapia neurorozwojowa niemowląt i dzieci z zaburzeniami neurologicznymi,
  • Kinesiotaping,
  • Syndrom KISS,
  • Fizjoterapia dziecka ryzyka,
  • Stawiam na stopy,
  • Globalna terapia stopy,
  • Rozwój ontogenetyczny dziecka w I i II kwartale życia w odniesieniu do analizy i oceny pacjentów,
  • Ontogeneza motoryczna w I roku życia (0-12) z odruchami.
  • Kontakt wzrokowy w I roku życia, część A stopień I,
  • Kontakt wzrokowy w I roku życia, część B stopień I.

 

ALEKSANDRA KLECZA

Magister fizjoterapii, absolwentka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach. Od początku wiedziała, że chce pracować z dziećmi, dlatego zaraz po studiach związała się z fizjoterapią pediatryczną. W tym kierunku stara się cały czas rozwijać swoją wiedzę poprzez liczne kursy i szkolenia. Między innymi ukończyła:- PNF podstawowy / PNF w skoliozach- Elastyczny Terapeutyczny Taping w pediatrii- Rozluźnianie Mięśniowo – Powięziowe w pediatrii- Globalną Terapię Stopy- Trójpłaszczyznową Manualną Terapię Stopy- Techniki Powięziowe w pediatrii wg Ciechomskiego. 

Wybrane kursy i szkolenia:

  • Moje dziecko nie siedzi,
  • Nowoczesna elektroterapia przeciwbólowa i przeciwzapalna prądami małej i średniej częstotliwości,
  • Wspomaganie rozwoju dziecka z uwzględnieniem nowych form masażu i zajęć kinezyterapeutycznych,
  • Kinezjotaping,
  • Neurorozwojowa diagnoza i terapia dzieci z lekkimi zaburzeniami sensorycznymi i postualno motorycznymi,
  • Równowaga mięśniowa, stabilizacja kręgosłupa i poszczególnych stawów,
  • Zniekształcenia statyczne ciała u dzieci i młodzieży,
  • Podstawy Integracji Sensorycznej wg dr Ayers, rozwój motoryczny noworodka,
  • Fizjoterapia dziecka ryzyka,
  • Leczenie skolioz idiopatycznych, Metoda FED,
  • Zoga Therapy w Pediatrii,
  • PNF i skoliozy,
  • Neurorozwojowa prewencja i korekcja wad postawy u niemowląt i małych dzieci,
  • Trójwymiarowa, manualna terapia stóp na podłożu neurofizjologicznym,
  • Rozwój ontogenetyczny dziecka w I i II kwartale życia w odniesieniu do analizy i oceny pacjentów,
  • Stawiam na stopy,
  • Sensoryczne strategie w zakresie karmienia,
  • Globalna terapia stopy,
  • Zastosowanie technik powięziowych w pediatrii,
  • Babywork rozluźnianie mięśniowo powięziowe w pediatrii,
  • Elastyczny terapeutyczny Taping w pediatrii,
  • Podstawy Integracji sensorycznej,
  • Syndrom KISS,
  • Wybrane tematy z fizjoterapii pediatrycznej, integracja sensoryczna,
  • Warsztaty rehabilitacyjno-żywieniowe dla DMD, DMB, SMA,
  • Ontogeneza motoryczna w I roku życia (0-12) z odruchami,
  • Rozwój ontogenetyczny dziecka w I i II kwartale życia w odniesieniu do analizy i oceny pacjentów,
  • Kontakt wzrokowy w I roku życia, część A stopień I,
  • Kontakt wzrokowy w I roku życia, część B stopień I.

 

    JOANNA ŚCIESZKA

    Wybrane kursy i szkolenia:

    • Zastosowanie kinezjologii rozwojowej według Vojty u niemowląt, dzieci, młodzieży z zaburzeniami ruchowymi,
    • Kurs podstawowy koncepcji PNF Proprioceptive Neuromuscular Facilitation (M.Knott Concept),
    • Ontogeneza motoryczna w I roku życia (o-12) wraz z odruchami (cz. I i II),
    • Rola przepony w kontroli posturalnej w kontekście terapii metodą Vojty,
    • Kontakt wzrokowy w I roku życia,
    • Idiopatyczny chód na palcach.