Fizjoterapeuci dziecięcy

ANNA SERMET

Ania – matka zbuntowanych nastolatków, żona ambitnego restauratora. Uwielbia gotować, piec co z pewnością docenia jej rodzina. Lubi sport, chodzi po górach.

Kocha to co robi a co robi to wszyscy wiemy! Ania jest certyfikowanym terapeutą metody Vojty. Z dziećmi pracuje od 13 lat z krótką przerwą na macierzyństwo. Zarówno w życiu prywatnym (matka bliźniaków) jak i zawodowym (współzałożyciel GNIAZDA) nie boi się wyzwań. Podejmuje się pracy z wymagającymi pacjentami i wraz z ich rodzicami odnosi ogromne sukcesy. Uczy się każdego dnia od swoich kolegów, od swoich pacjentów, od swoich dzieci. Szkoli się regularnie by nasi pacjenci byli otoczeni specjalistyczną opieką zgodną z najnowszymi doniesieniami medycyny.

Kursy i szkolenia:

  • Zastosowanie kinezjologii rozwojowej wg Vojty u niemowląt, dzieci i młodzieży z zaburzeniami ruchowymi,
  • ETT-PED Elastyczny, terapeutyczny taping w pediatrii,
  • Neurofizjologiczne podstawy procesów integracji sensotycznej,
  • Zaburzenia przepony w reedukacji funkcji oddechowych,
  • Sterowanie głową w odruchowej lokomocji,
  • Wczesne wykrywanie zaburzeń autystycznych,
  • Ocena i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka – nowe trendy w diagnostyce i terapii,
  • Kompleksowa stymulacja rozwoju dzieci z zaburzeniami funkcji Ośrodkowego Układu Nerwowego – terapia neurorozwojowa we współczesnej praktyce klinicznej,
  • Wykorzystanie metody V.Vojty w pracy nad stabilizacją ciała dziecka,
  • Terapia metodą Vojty w zastosowaniu i dzieci ze skoliozą i wadami postawy,
  • Zniekształcenia statyczne ciała u dzieci i mlodzeży,
  • Wrażliwe niemowlę a symptomy sensoryczne,
  • Moje dziecko nie siedzi,
  • Stawy biodrowe – ortopedycznie i terapeutycznie,
  • Globalna terapia stopy,
  • Stawiam na stopy,
  • Rozwój ontogenetyczny dziecka w I i II kwartale życia w odniesieniu do analizy i oceny pacjentów,
  • Elektorstymulacja w logopedii-innowacyjna metoda elektrostymulacji wewnętrznej i zewnętrznej.

JOANNA SZRUBA

Asia – magister fizjoterapii zajmującą się profilaktyką i stymulacją rozwoju psychoruchowego niemowląt i dzieci ze wszystkimi zaburzeniami rozwojowymi. W swojej pracy zajmuję się wspieraniem młodych rodziców – instruktaż pielęgnacyjny noworodka w tym dziecka przedwcześnie urodzonego, rehabilitacją niemowląt i dzieci według koncepcji NDT  Bobath:

  • wcześniactwo,
  • zaburzone napięcie mięśniowe,
  • asymetria różnego pochodzenia,
  • dysplazja bioder,
  • mózgowe porażenie dziecięce
  • inne wady rozwojowe pochodzenia neurologicznego,
  • wady postawy i problemy ortopedyczne.

“Potrzeby bezpieczeństwa i bliskości to fundamentalne potrzeby każdego dziecka jak i jego rodziców. Bez ich zaspokojenia nie możemy mówić o prawidłowym rozwoju psychoruchowym dziecka w każdym wieku. O skutecznej rehabilitacji możemy mówić tylko wtedy, gdy rozwój ruchowy idzie w parze z rozwojem emocjonalnym. Dlatego w swoich działaniach staram się robić wszystko, by te potrzeby były zaspokojone. Praca interdyscyplinarna to podstawa sukcesu w terapii dziecka dlatego robię co w mojej mocy by zrzeszać lekarzy, logopedów i pozostałych specjalistów, którzy obejmują swoją opieką małego pacjenta. Ostatnie lata mojej pracy nauczyły mnie, że praca z całym zespołem specjalistów, nawet gdy Ci są z różnych stron świata (DOKŁADNIE TAK!) jest możliwa. Napawa mnie ogromną nadzieją na to, że rodzice będą mogli przestać “nieustannie poszukiwać”, bo współpraca z medykami pozwoli im uzyskać, pełną konkretną pomoc w jednym miejscu, a słowa “każdy mówi co innego, nie wiem co mam robić” nie będzie spędzać im snu z powiek”. Prywatnie jestem mamą trójki dzieci; Tomka, Ludwika i Władka i wiem jak ważna jest dla mnie kompleksowa opieka, nie zaburzająca naszego poczucia bezpieczeństwa”.

Asia to odpowiednia osoba aby Wam pomóc.

Kursy i szkolenia:

  • NDT-Bobath,
  • Wrażliwe niemowlę a symptomy sensoryczne,
  • Moje dziecko nie siedzi,
  • Wybrane tematy z fizjoterapii pediatrycznej, integracja sensoryczna,
  • Warsztaty “Asymetria”,
  • Warsztaty “Wcześniak”,
  • Opieka, stymulacja i terapia rozwojowa w oddziałach neonatologicznych,
  • Stawiam na stopy,
  • Stawy biodrowe ortopedyczne i terapeutyczne,
  • Koncepcja NDT-Bobath w terapii dzieci z M.P.DZ.,
  • Terapia czaszkowo-krzyżowa,
  • Wieloprofilowe podejście do budowania kontroli motorycznej i kontroli postawy u dzieci,
  • Sensoryczne strategie w zakresie karmienia,
  • Podstawy integracji sensorycznej, rozwój motoryczny noworodka,
  • Diagnostyka metodą Prechtla,
  • Trójpłaszczynowa terapia manualna wad stóp u dzieci na podstawach neurofizjologicznych,
  • Neurorozwojowa diagnoza i terapia dzieci z lekkimi zaburzeniami sensorycznymi i posturalno motorycznymi,
  • Pediatria dla fizjoterapeutów,
  • Rozwój ontogenetyczny dziecka w I i II kwartale życia w odniesieniu do analizy i oceny pacjentów,
  • Ontogeneza motoryczna w I roku życia (0-12) z odruchami.

KAROLINA GOLONEK

Karolina – fizjoterapeuta. Upragniony tytuł magistra fizjoterapii uzyskała w 2015r. na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach, ale już rok wcześniej podejmując wolontariat w Ośrodku Rehabilitacyjno Wychowawczym dla Dzieci Niepełnosprawnych w Jaworznie zdecydowała, że kariera zawodowa będzie koncentrowała się na pomocy dzieciom. W swoim życiu, zarówno prywatnym jak i zawodowym, kieruja się słowami Johanna Wolfganga von Goethe „kto się nie rozwija, ten się cofa”, dlatego cały czas stara się zdobywać nowe doświadczenia oraz podnosić swoje umiejętności. Ukończyła wiele kursów i szkoleń, w tym m.in. dwustopniowe szkolenie z zakresu kinesiotapingu, kurs specjalistyczny „Fizjoterapia dziecka ryzyka”, kurs podstawowy PNF, szkolenie „Syndrom Kiss”, szkolenie „Zastosowanie Technik Powięziowych w Pediatrii”, kurs „Diagnoza i terapia neurorozwojowa niemowląt i dzieci z zaburzeniami neurologicznymi”, kurs „Globalna terapia stopy” oraz najważniejszy dla mnie kurs „Zastosowanie kinezjologii rozwojowej wg Vojty u niemowląt, dzieci, młodzieży z zaburzeniami ruchowymi”. Prywatnie jestem szczęśliwa żona oraz dumna mama rocznej Oli (na której – słowo daję – stara się nie ćwiczyć). Uwielbia piesze wędrówki, jazdę na rowerze oraz przyjacielską rywalizację na boisku siatkarskim. 

Kursy i szkolenia:

  • Zastosowanie kinezjologii rozwojowej według Vojty u niemowląt, dzieci, młodzieży z zaburzeniami ruchowymi,
  • Moje dziecko nie siedzi,
  • PNF 1 i 2,
  • Diagnoza i terapia neurorozwojowa niemowląt i dzieci z zaburzeniami neurologicznymi,
  • Kinesiotaping,
  • Syndrom KISS,
  • Fizjoterapia dziecka ryzyka,
  • Globalna terapia stopy,
  • Rozwój ontogenetyczny dziecka w I i II kwartale życia w odniesieniu do analizy i oceny pacjentów,
  • Ontogeneza motoryczna w I roku życia (0-12) z odruchami.

ALEKSANDRA KLECZA

Magister fizjoterapii, absolwentka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.

“Od początku wiedziałam, że chcę pracować z dziećmi, dlatego zaraz po studiach moją przyszłość związałam z fizjoterapią pediatryczną. W tym kierunku staram się cały czas rozwijać swoją wiedzę poprzez liczne kursy i szkolenia. Między innymi ukończyłam:- PNF podstawowy / PNF w skoliozach- Elastyczny Terapeutyczny Taping w pediatrii- Rozluźnianie Mięśniowo – Powięziowe w pediatrii- Globalną Terapię Stopy- Trójpłaszczyznową Manualną Terapię Stopy- Techniki Powięziowe w pediatrii wg Ciechomskiego.W pracy jestem kreatywna, ćwiczenia nie mogą kojarzyć się z nudą Charakteryzuje mnie optymizm, energia, a także empatyczne podejście do pacjenta jak i rodzica. Moim celem jest nie tylko uzyskanie efektu terapii, ale wywołanie uśmiechu. Staram się zarażać pacjentów pasją do ruchu/sportu. Sama w czasie wolnym aktywnie spędzam czas – rower, górskie wycieczki, piłka ręczna oraz ćwiczenia mobilizujące całe ciało. Pasjonują mnie podróże, dobre jedzenie (wegetariańskie :)), książki oraz kino/teatr. Oprócz tego relaksuje mnie czarna kawa w towarzystwie przyjaciół ”

Kursy i szkolenia:

  • Moje dziecko nie siedzi,
  • Nowoczesna elektroterapia przeciwbólowa i przeciwzapalna prądami małej i średniej częstotliwości
  • Wspomaganie rozwoju dziecka z uwzględnieniem nowych form masażu i zajęć kinezyterapeutycznych,
  • Kinezjotaping,
  • Neurorozwojowa diagnoza i terapia dzieci z lekkimi zaburzeniami sensorycznymi i postualno motorycznymi,
  • Równowaga mięśniowa, stabilizacja kręgosłupa i poszczególnych stawów,
  • Zniekształcenia statyczne ciała u dzieci i młodzieży,
  • Fizjoterapia dziecka ryzyka,
  • Leczenie skolioz idiopatycznych, Metoda FED,
  • Zoga Therapy w Pediatrii,
  • PNF i skoliozy,
  • Neurorozwojowa prewencja i korekcja wad postawy u niemowląt i małych dzieci,
  • Trójwymiarowa, manualna terapia stóp na podłożu neurofizjologicznym,
  • Rozwój ontogenetyczny dziecka w I i II kwartale życia w odniesieniu do analizy i oceny pacjentów,
  • Stawiam na stopy,
  • Sensoryczne strategie w zakresie karmienia,
  • Globalna terapia stopy,
  • Zastosowanie technik powięziowych w pediatrii,
  • Babywork rozluźnianie mięśniowo powięziowe w pediatrii,
  • Elastyczny terapeutyczny Taping w pediatrii,
  • Podstawy Integracji sensorycznej,
  • Syndrom KISS,
  • Ontogeneza motoryczna w I roku życia (0-12) z odruchami.

KATARZYNA PORZYĆ-BERNAŚ

Od 2018 roku intensywnie pracuje jako fizjoterapeuta pediatryczny, neurorozwojowy. Praca z ludźmi daje mi ogromną satysfakcję, największą kiedy mam okazję przebywać z tymi najmniejszymi pacjentami.
Spełniam się również jako żona i mama dwójki dzieci, które uczą mnie cierpliwości i pokazują jak widzieć świat oczami dziecka. Na co dzień bardzo dużo energii poświęcam swojej rodzinie, pracy zawodowej ale też własnemu rozwojowi.
Bardzo cenię w pracy fizjoterapeuty możliwość ciągłego rozwoju, pracując w różnych miejscach, z różnymi pacjentami ciągle się uczę poprzez doświadczenie, kursy i studia podyplomowe. Zdobyte doświadczenie pozwala mi korzystać z metod: PNF, DENEMS, kinesiotaping, terapia manualna tkanek miękkich, GTS. Kursy i szkolenia:

  • Neurorozwojowa Terapia Dzieci z Dysfunkcjami Układu Nerwowego,
  • Globalna Terapia Stopy
  • Kompleksowe podejście w terapii skolioz
  • Terapia tkanek miękkich w pediatrii
  • PNF 1, PNF2 (PNF podstawowy IPNFA)
  • Kinesio Taping
  • MZ Fizjoterapia w Geriatrii,
  • Ontogeneza motoryczna w I roku życia (0-12) z odruchami.

KAROLINA LIPART-PIELA

Karolina – magister fizjoterapii, prywatnie mama uroczego łobuza oraz szczęśliwa żona. Życiowa optymistka, praca to jej największe hobby, które daje jej ogromną satysfakcję i motywację do dalszego działania. Od pierwszego roku studiów wiedziałam, że będę chciała pracować z dziećmi co dało mi szansę uczestniczyć w praktykach na których mogłam zgłębiać swoją wiedzę od profesjonalistów. Już w trakcie studiów magisterskich zaczęłam studia podyplomowe oraz podjęłam pracę z małymi pacjentami. Następnie ukończyłam szereg kursów i wciąż się rozwijam, aby jak najlepiej pomagać moim pacjentom.

  • Studia Podyplomowe „Neurorozwojowa terapia dzieci z dysfunkcjami układu nerwowego” GWSH, Katowice
  • Studia Podyplomowe kwalifikacyjne „Przygotowanie Pedagogiczne” Uczelnia Nauk Społecznych, Łódź
  • warsztat praktyczny – „Wykorzystanie metody V.Vojty w pracy nad stabilizacją ciała dziecka”
  • szkolenie z zakresu: „Indywidualny dobór funkcjonalnej wkładki ortopedycznej Igli”
  • kurs I stopnia w zakresie teorii i terapii Integracji Sensorycznej wg J. Ayres „Neurofizjologiczne podstawy procesów integracji sensorycznej”
  • Kurs „Biofeedback EEG oraz Biofeedback GSR w zastosowaniach klinicznych oraz treningu szczytowej wydajności” szkolenie I stopnia
  • Dynamic Neuromuscular Stabilization wg Kolara – część A
  • Trójpłaszczyznowa terapia manualna wad stóp u dzieci na podstawach naurofizjologicznych- metoda „Zukunft-Huber”
  • w trakcie kursu Zastosowanie kinezjologii rozwojowej wg Vojty u niemowląt, dzieci, młodzieży z zaburzeniami ruchowymi”

Kursy i szkolenia:

  • Ontogeneza motoryczna w I roku życia (0-12) z odruchami,
  • Medycyna, fizjoterapia i cybernetyka w usprawnianiu osób z zaburzoną kontrolą nerwowo-mięśniową,
  • Neurofizjologiczne podstawy procesów integracji sensorycznej,
  • Biofeedback EEg w zastosowaniach klinicznych oraz treningu szczytowej wydajności,
  • Neurorozwojowa terapia dzieci z dysfunkcjami układu nerwowego,
  • Trójpłaszczyznowa terapia manualna wad stóp u dzuecu na podstawach neurofizjologicznych,
  • Indywidualny dobór funcjonalnej wkładki ortopedycznej,
  • Kompleksowa stymulacja rozwoju dzieci z zaburzeniami funkcji ośrodkowego układu nerwowego – terapia neurorozwojowa we współczesnej praktyce.