Fizjoterapeuci dziecięcy
ANNA SERMET

Ania – matka zbuntowanych nastolatków, żona ambitnego restauratora. Uwielbia gotować i piec, co z pewnością docenia jej rodzina. Lubi sport i chodzi po górach.
Kocha to co robi, a co robi to wszyscy wiemy! Ania jest certyfikowanym terapeutą metody Vojty. Z dziećmi pracuje od 13 lat z krótką przerwą na macierzyństwo. Zarówno w życiu prywatnym (matka bliźniaków), jak i zawodowym (współzałożyciel GNIAZDA), nie boi się wyzwań. Podejmuje się pracy z wymagającymi pacjentami i wraz z ich rodzicami odnosi ogromne sukcesy. Uczy się każdego dnia od swoich kolegów, od swoich pacjentów, od swoich dzieci. Szkoli się regularnie by nasi pacjenci byli otoczeni specjalistyczną opieką zgodną z najnowszymi doniesieniami medycyny.
Wybrane kursy i szkolenia:
- MŁODSZY DIAGNOSTA reakcji psychoruchowych DNAJSPediatric,
- Zastosowanie kinezjologii rozwojowej wg Vojty u niemowląt, dzieci i młodzieży z zaburzeniami ruchowymi,
- Kontakt wzrokowy w I roku życia, część B stopień I,
- Szkoła osteopatii pediatrycznej moduł II THE HEART – LUNG CONNECTION,
- Szkoła osteopatii pediatrycznej moduł I EMBRYOLOGY AND THE PRIMARY RESPIRATORY,
- Idiopatyczny chód na palcach,
- Kontakt wzrokowy w I roku życia, część A stopień I,
- Wrażliwe niemowlę a symptomy sensoryczne sensibaby,
- Moje dziecko nie siedzi,
- Stawy biodrowe ortopedycznie i terapeutycznie,
- Stawiam na stopy,
- Globalna terapia stopy,
- Elektrostymulacja w logopedii- innowacyjna metoda elektrostymulacji wewnętrznej i zewnętrznej,
- Zastosowanie technik powięziowych w pediatrii,
- Zaburzenia przepony w reedukacji funkcji oddechowych,
- Sterowanie głową w odruchowej lokomocji,
- Wczesne wykrywanie zaburzeń autystycznych,
- Komunikacja interpersonalna,
- ETT – PED Elastyczny Terapeutyczny Taping w Pediatrii,
- Ocena i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka – nowe trendy w diagnostyce i terapii,
- Nowoczesne metody w profilaktyce przeciwodleżynowej w leczeniu istniejących odleżyn,
- Kompleksowa stymulacja rozwoju dzieci z zaburzeniami, funkcji Ośrodkowego Układu Nerwowego – terapia neurorozwojowa we współczesnej praktyce klinicznej,
- Wykorzystanie metody V. Vojty w pracy nad stabilizacją ciała dziecka,
- Agresja i autoagresja osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi,
- Terapia Metodą Vojty w zastosowaniu u dzieci ze skoliozą i wadami postawy,
- Zniekształcenia statyczne ciała u dzieci i młodzieży,
- Neurofizjologiczne podstawy procesów integracji sensomotorycznej,
JOANNA SZRUBA

Joanna Szruba – jestem absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. Od zawsze pasjonuję się fizjoterapią dziecięcą. Ciągle poszerzam swoją wiedzę na licznych kursach i szkoleniach… w pracy kieruję się słowami, że Pacjent to coś więcej niż terapia… to wnikliwa analiza dlaczego dziecko tym pacjentem się stało. A swoją terapię staram się prowadzić tak, by mogło być znów tylko dzieckiem – nie pacjentem.
Swoją terapię opieram w głównej mierze na prawidłowej ontogenezie, a co za tym idzie- skrupulatnej diagnostyce, a w razie konieczności stymulacji rozwoju w tym kontaktu wzrokowego. DNAJSPediatrics umożliwia mi dokładną diagnostykę i analizę opartą na doniesieniach naukowych. To podstawa odpowiedniego doboru narzędzi fizjoterapeutycznych koniecznych do leczenia naszych pacjentów i oceny skuteczności naszych działań.
Mama trójki dzieciaków Tomka, Ludwika i Władka❤️
Wybrane kursy i szkolenia:
- MŁODSZY DIAGNOSTA reakcji psychoruchowych DNAJSPediatric,
- NDT-Bobath,
- NDT-Bobath Baby,
- Podstawowe ćwiczenia oporowe i równoważne z zastosowaniem przyborów Thera Band,
- Pediatria dla fizjoterapeutów,
- Neurorozwojowa diagnoza i terapia dzieci z lekkimi zaburzeniami sensorycznymi i postualno motorycznymi, (zaburzenia mechanizmu antygrawitacyjnego),
- Kurs I stopnia terapii czaszkowo-krzyżowej,
- Wrażliwe niemowlę a symptomy sensoryczne,
- Moje dziecko nie siedzi,
- Wybrane tematy z fizjoterapii pediatrycznej, integracja sensoryczna,
- Warsztaty “Asymetria”,
- Warsztaty “Wcześniak”,
- Opieka, stymulacja i terapia rozwojowa w oddziałach neonatologicznych,
- Stawiam na stopy,
- Stawy biodrowe ortopedyczne i terapeutyczne,
- Koncepcja NDT-Bobath w terapii dzieci z M.P.DZ.,
- Terapia czaszkowo-krzyżowa,
- Wieloprofilowe podejście do budowania kontroli motorycznej i kontroli postawy u dzieci,
- Sensoryczne strategie w zakresie karmienia,
- Podstawy integracji sensorycznej, rozwój motoryczny noworodka,
- Diagnostyka metodą Prechtla,
- Trójpłaszczynowa terapia manualna wad stóp u dzieci na podstawach neurofizjologicznych,
- Terapia Integracji Sensorycznej Ayres SIAT, Pedagogiki Integracyjno-Sensorycznej SIPad,
- Masaż Shantala,
- Globalna terapia stopy,
- Wrażliwe niemowlę a symptomy sensoryczne SensiBaby,
- Idiopatyczny chód na palcach,
- Rozwój ontogenetyczny dziecka w I i II kwartale życia w odniesieniu do analizy i oceny pacjentów,
- Ontogeneza motoryczna w I roku życia (0-12) z odruchami.
- Kontakt wzrokowy w I roku życia, część A stopień I,
- Kontakt wzrokowy w I roku życia, część B stopień I.
KAROLINA GOLONEK

Karolina – fizjoterapeuta. Upragniony tytuł magistra fizjoterapii uzyskała w 2015r. na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach, ale już rok wcześniej podejmując wolontariat w Ośrodku Rehabilitacyjno Wychowawczym dla Dzieci Niepełnosprawnych w Jaworznie zdecydowała, że kariera zawodowa będzie koncentrowała się na pomocy dzieciom. W swoim życiu, zarówno prywatnym jak i zawodowym, kieruja się słowami Johanna Wolfganga von Goethe „kto się nie rozwija, ten się cofa”, dlatego cały czas stara się zdobywać nowe doświadczenia oraz podnosić swoje umiejętności. Ukończyła wiele kursów i szkoleń, w tym m.in. dwustopniowe szkolenie z zakresu kinesiotapingu, kurs specjalistyczny „Fizjoterapia dziecka ryzyka”, kurs podstawowy PNF, szkolenie „Syndrom Kiss”, szkolenie „Zastosowanie Technik Powięziowych w Pediatrii”, kurs „Diagnoza i terapia neurorozwojowa niemowląt i dzieci z zaburzeniami neurologicznymi”, kurs „Globalna terapia stopy” oraz najważniejszy dla mnie kurs „Zastosowanie kinezjologii rozwojowej wg Vojty u niemowląt, dzieci, młodzieży z zaburzeniami ruchowymi”. Prywatnie jestem szczęśliwa żona oraz dumna mama rocznej Oli (na której – słowo daję – stara się nie ćwiczyć). Uwielbia piesze wędrówki, jazdę na rowerze oraz przyjacielską rywalizację na boisku siatkarskim.
Wybrane kursy i szkolenia:
- Zastosowanie kinezjologii rozwojowej według Vojty u niemowląt, dzieci, młodzieży z zaburzeniami ruchowymi,
- Moje dziecko nie siedzi,
- PNF 1 i 2,
- Diagnoza i terapia neurorozwojowa niemowląt i dzieci z zaburzeniami neurologicznymi,
- Kinesiotaping,
- Syndrom KISS,
- Fizjoterapia dziecka ryzyka,
- Stawiam na stopy,
- Globalna terapia stopy,
- Rozwój ontogenetyczny dziecka w I i II kwartale życia w odniesieniu do analizy i oceny pacjentów,
- Ontogeneza motoryczna w I roku życia (0-12) z odruchami.
- Kontakt wzrokowy w I roku życia, część A stopień I,
- Kontakt wzrokowy w I roku życia, część B stopień I.
ALEKSANDRA KLECZA

Magister fizjoterapii, absolwentka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.
“Od początku wiedziałam, że chcę pracować z dziećmi, dlatego zaraz po studiach moją przyszłość związałam z fizjoterapią pediatryczną. W tym kierunku staram się cały czas rozwijać swoją wiedzę poprzez liczne kursy i szkolenia. Między innymi ukończyłam:- PNF podstawowy / PNF w skoliozach- Elastyczny Terapeutyczny Taping w pediatrii- Rozluźnianie Mięśniowo – Powięziowe w pediatrii- Globalną Terapię Stopy- Trójpłaszczyznową Manualną Terapię Stopy- Techniki Powięziowe w pediatrii wg Ciechomskiego. W pracy jestem kreatywna, ćwiczenia nie mogą kojarzyć się z nudą. Charakteryzuje mnie optymizm, energia, a także empatyczne podejście do pacjenta jak i rodzica. Moim celem jest nie tylko uzyskanie efektu terapii, ale wywołanie uśmiechu. Staram się zarażać pacjentów pasją do ruchu/sportu. Sama w czasie wolnym aktywnie spędzam czas – rower, górskie wycieczki, piłka ręczna oraz ćwiczenia mobilizujące całe ciało. Pasjonują mnie podróże, dobre jedzenie (wegetariańskie :)), książki oraz kino/teatr. Oprócz tego relaksuje mnie czarna kawa w towarzystwie przyjaciół.”
Wybrane kursy i szkolenia:
- Moje dziecko nie siedzi,
- Nowoczesna elektroterapia przeciwbólowa i przeciwzapalna prądami małej i średniej częstotliwości,
- Wspomaganie rozwoju dziecka z uwzględnieniem nowych form masażu i zajęć kinezyterapeutycznych,
- Kinezjotaping,
- Neurorozwojowa diagnoza i terapia dzieci z lekkimi zaburzeniami sensorycznymi i postualno motorycznymi,
- Równowaga mięśniowa, stabilizacja kręgosłupa i poszczególnych stawów,
- Zniekształcenia statyczne ciała u dzieci i młodzieży,
- Podstawy Integracji Sensorycznej wg dr Ayers, rozwój motoryczny noworodka,
- Fizjoterapia dziecka ryzyka,
- Leczenie skolioz idiopatycznych, Metoda FED,
- Zoga Therapy w Pediatrii,
- PNF i skoliozy,
- Neurorozwojowa prewencja i korekcja wad postawy u niemowląt i małych dzieci,
- Trójwymiarowa, manualna terapia stóp na podłożu neurofizjologicznym,
- Rozwój ontogenetyczny dziecka w I i II kwartale życia w odniesieniu do analizy i oceny pacjentów,
- Stawiam na stopy,
- Sensoryczne strategie w zakresie karmienia,
- Globalna terapia stopy,
- Zastosowanie technik powięziowych w pediatrii,
- Babywork rozluźnianie mięśniowo powięziowe w pediatrii,
- Elastyczny terapeutyczny Taping w pediatrii,
- Podstawy Integracji sensorycznej,
- Syndrom KISS,
- Wybrane tematy z fizjoterapii pediatrycznej, integracja sensoryczna,
- Warsztaty rehabilitacyjno-żywieniowe dla DMD, DMB, SMA,
- Ontogeneza motoryczna w I roku życia (0-12) z odruchami,
- Rozwój ontogenetyczny dziecka w I i II kwartale życia w odniesieniu do analizy i oceny pacjentów,
- Kontakt wzrokowy w I roku życia, część A stopień I,
- Kontakt wzrokowy w I roku życia, część B stopień I.
KAROLINA LIPART-PIELA
Karolina – magister fizjoterapii, prywatnie mama uroczego łobuza oraz szczęśliwa żona. Życiowa optymistka, praca to jej największe hobby, które daje jej ogromną satysfakcję i motywację do dalszego działania. Od pierwszego roku studiów wiedziałam, że będę chciała pracować z dziećmi, co dało mi szansę uczestniczyć w praktykach na których mogłam zgłębiać swoją wiedzę od profesjonalistów. Już w trakcie studiów magisterskich zaczęłam studia podyplomowe oraz podjęłam pracę z małymi pacjentami. Następnie ukończyłam szereg kursów i wciąż się rozwijam, aby jak najlepiej pomagać moim pacjentom.
- Studia Podyplomowe „Neurorozwojowa terapia dzieci z dysfunkcjami układu nerwowego” GWSH, Katowice,
- Studia Podyplomowe kwalifikacyjne „Przygotowanie Pedagogiczne” Uczelnia Nauk Społecznych Łódź,
- warsztat praktyczny – „Wykorzystanie metody V.Vojty w pracy nad stabilizacją ciała dziecka”,
- szkolenie z zakresu: „Indywidualny dobór funkcjonalnej wkładki ortopedycznej Igli”,
- kurs I stopnia w zakresie teorii i terapii Integracji Sensorycznej wg J. Ayres „Neurofizjologiczne podstawy procesów integracji sensorycznej”,
- Kurs „Biofeedback EEG oraz Biofeedback GSR w zastosowaniach klinicznych oraz treningu szczytowej wydajności” szkolenie I stopnia,
- Dynamic Neuromuscular Stabilization wg Kolara – część A,
- Trójpłaszczyznowa terapia manualna wad stóp u dzieci na podstawach naurofizjologicznych- metoda „Zukunft-Huber”,
- w trakcie kursu Zastosowanie kinezjologii rozwojowej wg Vojty u niemowląt, dzieci, młodzieży z zaburzeniami ruchowymi”.
Wybrane kursy i szkolenia:
- Zastosowanie kinezjologii rozwojowej według Vojty u niemowląt, dzieci, młodzieży z zaburzeniami ruchowymi,
- Ontogeneza motoryczna w I roku życia (0-12) z odruchami,
- Medycyna, fizjoterapia i cybernetyka w usprawnianiu osób z zaburzoną kontrolą nerwowo-mięśniową,
- Neurofizjologiczne podstawy procesów integracji sensorycznej,
- Biofeedback EEg w zastosowaniach klinicznych oraz treningu szczytowej wydajności,
- Neurorozwojowa terapia dzieci z dysfunkcjami układu nerwowego,
- Trójpłaszczyznowa terapia manualna wad stóp u dzieci na podstawach neurofizjologicznych,
- Indywidualny dobór funcjonalnej wkładki ortopedycznej,
- Kompleksowa stymulacja rozwoju dzieci z zaburzeniami funkcji ośrodkowego układu nerwowego – terapia neurorozwojowa we współczesnej praktyce.
- Kontakt wzrokowy w I roku życia, część A stopień I.
JOANNA ŚCIESZKA