Fizjoterapeuci dziecięcy

ANNA SERMET

Ania – matka zbuntowanych nastolatków, żona ambitnego restauratora. Uwielbia gotować i piec, co z pewnością docenia jej rodzina. Lubi sport i chodzi po górach.

Kocha to co robi, a co robi to wszyscy wiemy! Ania jest certyfikowanym terapeutą metody Vojty. Z dziećmi pracuje od 13 lat z krótką przerwą na macierzyństwo. Zarówno w życiu prywatnym (matka bliźniaków), jak i zawodowym (współzałożyciel GNIAZDA), nie boi się wyzwań. Podejmuje się pracy z wymagającymi pacjentami i wraz z ich rodzicami odnosi ogromne sukcesy. Uczy się każdego dnia od swoich kolegów, od swoich pacjentów, od swoich dzieci. Szkoli się regularnie by nasi pacjenci byli otoczeni specjalistyczną opieką zgodną z najnowszymi doniesieniami medycyny.

Wybrane kursy i szkolenia:

  • MŁODSZY DIAGNOSTA reakcji psychoruchowych DNAJSPediatric,
  • Zastosowanie kinezjologii rozwojowej wg Vojty u niemowląt, dzieci i młodzieży z zaburzeniami ruchowymi,
  • Kontakt wzrokowy w I roku życia, część B stopień I,
  • Szkoła osteopatii pediatrycznej moduł II THE HEART – LUNG CONNECTION,
  • Szkoła osteopatii pediatrycznej moduł I EMBRYOLOGY AND THE PRIMARY RESPIRATORY,
  • Idiopatyczny chód na palcach,
  • Kontakt wzrokowy w I roku życia, część A stopień I,
  • Wrażliwe niemowlę a symptomy sensoryczne sensibaby,
  • Moje dziecko nie siedzi,
  • Stawy biodrowe ortopedycznie i terapeutycznie,
  • Stawiam na stopy,
  • Globalna terapia stopy,
  • Elektrostymulacja w logopedii- innowacyjna metoda elektrostymulacji wewnętrznej i zewnętrznej,
  • Zastosowanie technik powięziowych w pediatrii,
  • Zaburzenia przepony w reedukacji funkcji oddechowych,
  • Sterowanie głową w odruchowej lokomocji,
  • Wczesne wykrywanie zaburzeń autystycznych,
  • Komunikacja interpersonalna,
  • ETT – PED Elastyczny Terapeutyczny Taping w Pediatrii,
  • Ocena i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka – nowe trendy w diagnostyce i terapii,
  • Nowoczesne metody w profilaktyce przeciwodleżynowej w leczeniu istniejących odleżyn,
  • Kompleksowa stymulacja rozwoju dzieci z zaburzeniami, funkcji Ośrodkowego Układu Nerwowego – terapia neurorozwojowa we współczesnej praktyce klinicznej,
  • Wykorzystanie metody V. Vojty w pracy nad stabilizacją ciała dziecka,
  • Agresja i autoagresja osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi,
  • Terapia Metodą Vojty w zastosowaniu u dzieci ze skoliozą i wadami postawy,
  • Zniekształcenia statyczne ciała u dzieci i młodzieży,
  • Neurofizjologiczne podstawy procesów integracji sensomotorycznej,

 

JOANNA SZRUBA

Joanna Szruba –  jestem absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. Od zawsze pasjonuję się fizjoterapią dziecięcą. Ciągle poszerzam swoją wiedzę na licznych kursach i szkoleniach… w pracy kieruję się słowami, że Pacjent to coś więcej niż terapia… to wnikliwa analiza dlaczego dziecko tym pacjentem się stało. A swoją terapię staram się prowadzić tak, by mogło być znów tylko dzieckiem – nie pacjentem.
Swoją terapię opieram w głównej mierze na prawidłowej ontogenezie, a co za tym idzie- skrupulatnej diagnostyce, a w razie konieczności stymulacji rozwoju w tym kontaktu wzrokowego. DNAJSPediatrics umożliwia mi dokładną diagnostykę i analizę opartą na doniesieniach naukowych. To podstawa odpowiedniego doboru narzędzi fizjoterapeutycznych koniecznych do leczenia naszych pacjentów i oceny skuteczności naszych działań.

Mama trójki dzieciaków Tomka, Ludwika i Władka❤️

Wybrane kursy i szkolenia:

  • MŁODSZY DIAGNOSTA reakcji psychoruchowych DNAJSPediatric,
  • NDT-Bobath,
  • NDT-Bobath Baby,
  • Podstawowe ćwiczenia oporowe i równoważne z zastosowaniem przyborów Thera Band,
  • Pediatria dla fizjoterapeutów,
  • Neurorozwojowa diagnoza i terapia dzieci z lekkimi zaburzeniami sensorycznymi i postualno motorycznymi, (zaburzenia mechanizmu antygrawitacyjnego),
  • Kurs I stopnia terapii czaszkowo-krzyżowej,
  • Wrażliwe niemowlę a symptomy sensoryczne,
  • Moje dziecko nie siedzi,
  • Wybrane tematy z fizjoterapii pediatrycznej, integracja sensoryczna,
  • Warsztaty “Asymetria”,
  • Warsztaty “Wcześniak”,
  • Opieka, stymulacja i terapia rozwojowa w oddziałach neonatologicznych,
  • Stawiam na stopy,
  • Stawy biodrowe ortopedyczne i terapeutyczne,
  • Koncepcja NDT-Bobath w terapii dzieci z M.P.DZ.,
  • Terapia czaszkowo-krzyżowa,
  • Wieloprofilowe podejście do budowania kontroli motorycznej i kontroli postawy u dzieci,
  • Sensoryczne strategie w zakresie karmienia,
  • Podstawy integracji sensorycznej, rozwój motoryczny noworodka,
  • Diagnostyka metodą Prechtla,
  • Trójpłaszczynowa terapia manualna wad stóp u dzieci na podstawach neurofizjologicznych,
  • Terapia Integracji Sensorycznej Ayres SIAT, Pedagogiki Integracyjno-Sensorycznej SIPad,
  • Masaż Shantala,
  • Globalna terapia stopy,
  • Wrażliwe niemowlę a symptomy sensoryczne SensiBaby,
  • Idiopatyczny chód na palcach,
  • Rozwój ontogenetyczny dziecka w I i II kwartale życia w odniesieniu do analizy i oceny pacjentów,
  • Ontogeneza motoryczna w I roku życia (0-12) z odruchami.
  • Kontakt wzrokowy w I roku życia, część A stopień I,
  • Kontakt wzrokowy w I roku życia, część B stopień I.

 

KAROLINA GOLONEK

Karolina – fizjoterapeuta. Upragniony tytuł magistra fizjoterapii uzyskała w 2015r. na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach, ale już rok wcześniej podejmując wolontariat w Ośrodku Rehabilitacyjno Wychowawczym dla Dzieci Niepełnosprawnych w Jaworznie zdecydowała, że kariera zawodowa będzie koncentrowała się na pomocy dzieciom. W swoim życiu, zarówno prywatnym jak i zawodowym, kieruja się słowami Johanna Wolfganga von Goethe „kto się nie rozwija, ten się cofa”, dlatego cały czas stara się zdobywać nowe doświadczenia oraz podnosić swoje umiejętności. Ukończyła wiele kursów i szkoleń, w tym m.in. dwustopniowe szkolenie z zakresu kinesiotapingu, kurs specjalistyczny „Fizjoterapia dziecka ryzyka”, kurs podstawowy PNF, szkolenie „Syndrom Kiss”, szkolenie „Zastosowanie Technik Powięziowych w Pediatrii”, kurs „Diagnoza i terapia neurorozwojowa niemowląt i dzieci z zaburzeniami neurologicznymi”, kurs „Globalna terapia stopy” oraz najważniejszy dla mnie kurs „Zastosowanie kinezjologii rozwojowej wg Vojty u niemowląt, dzieci, młodzieży z zaburzeniami ruchowymi”. Prywatnie jestem szczęśliwa żona oraz dumna mama rocznej Oli (na której – słowo daję – stara się nie ćwiczyć). Uwielbia piesze wędrówki, jazdę na rowerze oraz przyjacielską rywalizację na boisku siatkarskim. 

Wybrane kursy i szkolenia:

  • Zastosowanie kinezjologii rozwojowej według Vojty u niemowląt, dzieci, młodzieży z zaburzeniami ruchowymi,
  • Moje dziecko nie siedzi,
  • PNF 1 i 2,
  • Diagnoza i terapia neurorozwojowa niemowląt i dzieci z zaburzeniami neurologicznymi,
  • Kinesiotaping,
  • Syndrom KISS,
  • Fizjoterapia dziecka ryzyka,
  • Stawiam na stopy,
  • Globalna terapia stopy,
  • Rozwój ontogenetyczny dziecka w I i II kwartale życia w odniesieniu do analizy i oceny pacjentów,
  • Ontogeneza motoryczna w I roku życia (0-12) z odruchami.
  • Kontakt wzrokowy w I roku życia, część A stopień I,
  • Kontakt wzrokowy w I roku życia, część B stopień I.

 

ALEKSANDRA KLECZA

Magister fizjoterapii, absolwentka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.

“Od początku wiedziałam, że chcę pracować z dziećmi, dlatego zaraz po studiach moją przyszłość związałam z fizjoterapią pediatryczną. W tym kierunku staram się cały czas rozwijać swoją wiedzę poprzez liczne kursy i szkolenia. Między innymi ukończyłam:- PNF podstawowy / PNF w skoliozach- Elastyczny Terapeutyczny Taping w pediatrii- Rozluźnianie Mięśniowo – Powięziowe w pediatrii- Globalną Terapię Stopy- Trójpłaszczyznową Manualną Terapię Stopy- Techniki Powięziowe w pediatrii wg Ciechomskiego. W pracy jestem kreatywna, ćwiczenia nie mogą kojarzyć się z nudą. Charakteryzuje mnie optymizm, energia, a także empatyczne podejście do pacjenta jak i rodzica. Moim celem jest nie tylko uzyskanie efektu terapii, ale wywołanie uśmiechu. Staram się zarażać pacjentów pasją do ruchu/sportu. Sama w czasie wolnym aktywnie spędzam czas – rower, górskie wycieczki, piłka ręczna oraz ćwiczenia mobilizujące całe ciało. Pasjonują mnie podróże, dobre jedzenie (wegetariańskie :)), książki oraz kino/teatr. Oprócz tego relaksuje mnie czarna kawa w towarzystwie przyjaciół.”

Wybrane kursy i szkolenia:

  • Moje dziecko nie siedzi,
  • Nowoczesna elektroterapia przeciwbólowa i przeciwzapalna prądami małej i średniej częstotliwości,
  • Wspomaganie rozwoju dziecka z uwzględnieniem nowych form masażu i zajęć kinezyterapeutycznych,
  • Kinezjotaping,
  • Neurorozwojowa diagnoza i terapia dzieci z lekkimi zaburzeniami sensorycznymi i postualno motorycznymi,
  • Równowaga mięśniowa, stabilizacja kręgosłupa i poszczególnych stawów,
  • Zniekształcenia statyczne ciała u dzieci i młodzieży,
  • Podstawy Integracji Sensorycznej wg dr Ayers, rozwój motoryczny noworodka,
  • Fizjoterapia dziecka ryzyka,
  • Leczenie skolioz idiopatycznych, Metoda FED,
  • Zoga Therapy w Pediatrii,
  • PNF i skoliozy,
  • Neurorozwojowa prewencja i korekcja wad postawy u niemowląt i małych dzieci,
  • Trójwymiarowa, manualna terapia stóp na podłożu neurofizjologicznym,
  • Rozwój ontogenetyczny dziecka w I i II kwartale życia w odniesieniu do analizy i oceny pacjentów,
  • Stawiam na stopy,
  • Sensoryczne strategie w zakresie karmienia,
  • Globalna terapia stopy,
  • Zastosowanie technik powięziowych w pediatrii,
  • Babywork rozluźnianie mięśniowo powięziowe w pediatrii,
  • Elastyczny terapeutyczny Taping w pediatrii,
  • Podstawy Integracji sensorycznej,
  • Syndrom KISS,
  • Wybrane tematy z fizjoterapii pediatrycznej, integracja sensoryczna,
  • Warsztaty rehabilitacyjno-żywieniowe dla DMD, DMB, SMA,
  • Ontogeneza motoryczna w I roku życia (0-12) z odruchami,
  • Rozwój ontogenetyczny dziecka w I i II kwartale życia w odniesieniu do analizy i oceny pacjentów,
  • Kontakt wzrokowy w I roku życia, część A stopień I,
  • Kontakt wzrokowy w I roku życia, część B stopień I.

 

    JOANNA ŚCIESZKA

    Wybrane kursy i szkolenia:

    • Kurs podstawowy koncepcji PNF Proprioceptive Neuromuscular Facilitation (M.Knott Concept),
    • Ontogeneza motoryczna w I roku żywcia (o-12) wraz z odruchami (cz. I i II),
    • Rola przepony w kontroli posturalnej w kontekście terapii metodą Vojty,
    • Kontakt wzrokowy w I roku życia,
    • Idiopatyczny chód na palcach.