Logopedzi i neurologopedzi

ANNA GOWIN

Hania Gowin znaną szerszej publiczności jako Matka Logopedka

Góralka z krwi i kości, która z miłości do męża porzuciła Podhale i przeniosła się do Żywca.

Do tańca, różańca i … pracy z językiem

Z wykształcenia jest m.in. logopedą i nauczycielem. Odkąd sama została mamą, zaczęła pogłębiać wiedzę temacie pracy z niemowlętami. Zdiagnozuje skrócone wędzidełka, przygotuje dziecko i rodzica do zabiegu, a po nim – usprawni zaburzoną pracę mięśni. 

Pomoże wybrać odpowiedni gryzak, butelkę, kubek, smoczek, oceni gotowość i postęp przy rozszerzaniu diety, usprawni pracę i pozycję warg, języka oraz żuchwy. 

Dzieci z opóźnionym rozwojem mowy uczy mówić przez zabawę i pokazuje, jak robić to na co dzień. Swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami w temacie wspierania rozwoju dziecka dzieli się też w internecie jako Matka Logopedka. 

Pracuje z dziećmi z wadami wymowy, zaburzeniami przetwarzania słuchowego i z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Prowadzi diagnozę i terapię osób dorosłych. 

Na pacjenta patrzy holistycznie. Współpracuje z ortodontami, stomatologami, laryngologami, fizjoterapeutami, CDL i chirurgami. 

Nie przestaje się uczyć i zachwycać logopedią, codziennie ciesząc się z tego, że może robić w życiu to co kocha i przy okazji – pomagać innym .

Co dla nas bardzo ważne – to właśnie z Hanią udało się nam uratować dziesiątki karmień piersią i ułatwić nie jedno karmienie butelką. 

Dlatego jeśli masz problem z karmieniem niemowlęcia niezależnie od sposobu karmienia, jeśli dziecko odrywa się od piersi czy butelki, jeśli jest niespokojne podczas karmienia a wy jesteście zestresowani na samą myśl o karmieniu maluszka konsultacja z Hanią rozwieje wszelkie wątpliwości.

Kursy i szkolenia:

  • Niemowlak u logopedy – diagnoza, praktyka, zabawa i stymulacja,
  • Fizjologopedia z elementami klejenia fynkcjonalnego oraz terapii instrumentalnej twarzy,
  • Trening karmienia logopedycznego od podstaw,
  • Karmienie ma znaczenie – interdiscyplinarne podejście do rozszerzania diety,
  • Elektorstymulacja w logopedii- innowacyjna metoda elektrostymulacji wewnętrznej i zewnętrznej,
  • Manipulacje ustno twarzowe, techniki usprawniające narządy mowy i redukujące ból,
  • Jedzenie doustne wyzwaniem dla dzieci karmionych przez sondę lub gastronomię odżywczą,
  • Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów w dyslalii obwodowej,
  • Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego. Mioterapia – podejście autorskie,
  • Ssanie kciuka okiem neurologopedy,
  • Gryzaki w praktyce i terapii logopedycznej,
  • Plastrowanie statyczne i dymaniczne w logopedii – kinesiotaping medyczny,
  • Stymulacja traktu ustno – twarzowego,
  • Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno-twarzowych.

ANNA SZKOTAK 

Jedyna w swoim rodzaju

Na swoich pacjentów patrzy znacznie głębiej niż przez pryzmat ich problemu czy choroby. Przekonali się o tym niejedni rodzice którzy z jej gabinetu wychodzą ze łzami w oczach bo okazuje się, że po dziesięciu latach ktoś jest w stanie wydobyć z dziecka ukryty potencjał prywatnie Mama dwójki dzieci i żona fajnego męża

A sama o sobie pisze tak:

„Swoją przyjaźń z Gniazdem rozpoczęłam dzięki moim synom, którzy korzystali i nadal korzystają z fachowej pomocy fizjoterapeutycznej (Joanna Szruba, Anna Sermet działacie cuda – dziękuję!!). Jestem neurologopedą. 10 lat swojego zawodowego życia spędziłam w Belgii, gdzie pracując wśród Polonii zdobywałam doświadczenie w tamtejszych ośrodkach dydaktycznych. Od trzech lat pracuję w Ośrodku Rehabilitacyjno – Edukacyjno – Wychowawczym w Ustroniu, który to niewątpliwie jest dla mnie miejscem wyjątkowym, uczy pokory z jaką należy podchodzić do swojego zawodu oraz pokazuje jak fascynującą może być praca z osobami z niepełnosprawnością. Jestem również koordynatorką projektu “Latająca Poradnia”, który skierowany jest dla dzieci z polskojęzycznych rodzi, mieszkających za granicami kraju i niemających dostępu do polskojęzycznych specjalistów. Pokłosiem tego projektu jest działalność InterLogo – Logopeda Polonijny.

Doświadczenia z początków mojego pobytu za granicą i pierwsze kroki które tam stawiałam posługując się językiem francuskim, pozwoliły mi wczuć się w rolę osób z zaburzeniami komunikacyjnymi z którymi pracuję. Zrozumiałam towarzyszącą im niejednokrotnie frustrację i niemoc w sytuacji kiedy nie są w stanie skomunikować się innymi. Dlatego obecnie terapia logopedyczna jest dla mnie szeregiem oddziaływań mających na celu rozwój komunikacji językowej.

W swojej pracy kładę nacisk na pragmatyczny wymiar komunikacji, dlatego też coraz odważniej sięgam po sposoby komunikacji alternatywnej. Łącząc wiedzę glottodydaktyczną w elementami programowania języka staram się jak najlepiej uczyć dzieci komunikowania się z otaczającym ich światem oraz usprawniać ich rozumienie. Rozumienie bowiem zawsze wyprzedza mówienie. Będąc przekonana o tym, że komunikacja ściśle powiązana jest z emocjami, oraz tego, dzieci uczą się języka wyłącznie przez kontakt z żywym człowiekiem jestem zdeklarowanym przeciwnikiem wysokich technologii u dzieci poniżej trzeciego roku życia. Doświadczenie zawodowe oraz wiedza autorytetów naukowych pokazały mi, jak drastyczne dla rozwoju mowy mogą być skutki nadmiernego z nich korzystania w wieku wczesnodziecięcym. Według mnie terapia logopedyczna nie może być oderwana od rzeczywistości w jakiej znajduje się dziecko a rolą terapeuty jest rozbudzenie jego intencji komunikacyjnej.

Kursy i szkolenia:

  • Neurologopedia z elementami audiologii i foniatrii,
  • Komunikacja alternatywna i wspomagająca,
  • Terapia ręki plus,
  • Aktywne słuchanie muzyki według metody Batii Strauss,
  • Wspomaganie rozwoju mowy i komunikacji z wykorzystaniem elementów metody werbo-tonalnej,
  • Karmienie małego dziecka w apekcie logopedycznym,
  • Terapia behawioralna w teorii i praktyce,
  • Model aktywny w strategiach komunikacyjnych i w zabawie,
  • Wideotrening komunikacji,
  • Terapia sensomotoryczna i korekcja dysfunkcji ustno-twarzowych.

TAMARA LORANC

Tamara Loranc – z wykształcenia filolog polski, logopeda oraz terapeuta ręki. Z zamiłowania psycholog, dekorator, elektryk, oraganizator oraz logistyk. Często powtarza, że w “w teorii jest dobra a w praktyce jest matką”. Tym samym stara się proponować rozwiązania dostosowane do wspołczesnych rodzin.

Uważa, że to jak dziecko mówi lub nie mówi, to wynik wielu czynników. Większość z nich udaje się “okiełznać” w terapi, gdyż relacja + edukacja = skuteczna terapia.

Bardzo mocno wierzy w intuicję rodziców i na to szczególnie zwraca uwagę w swojej pracy.

Kursy i szkolenia:

  • Porozmawiajmy o afazji dziecięcej. Dziecko i uczeń z afazją,
  • Kinesiology Taping w logopedii,
  • Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia.

PAULINA DUC

Kursy i szkolenia:

  • Terapia dzieci z autyzmem,
  • Lamdacyzm i głoski wargowo-zębowe,
  • Diagnoza i terapia logopedyczna,
  • Rynolalia, diagnoza i terapia logopedyczna,
  • Diagnoza opóźnionego rozwoju mowy,
  • Znaczenie pionizacji języka w logopedii,
  • Seplenienie boczne,
  • Szereg syczący, diagnoza i terapia logopedyczna,
  • Sposoby na głoski dziąsłowe,
  • Terapia miofunkcjonalna w praktyce,
  • Masaż logopedyczny,
  • Masaż logopedyczny dziecka od podstaw.